[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Liberty BASIC Holland • Toon onderwerp - spr-spel

spr-spel

Cursussen, tutorials
Plaats hier uw bijdrage.

spr-spel

Berichtdoor ForNext » do apr 28, 2011 2:12 pm

In het kader van de huiswerkopdracht heb ik een variant (zie bijlage zip.file) vervaardigd.

Het probleem waar ik tegenaan liep, was dat ik bij een 2e poging (door op een andere keuzeknop te drukken) wel een nieuwe afbeelding in het vak keuze speler krijg, maar dat ik de (oude?) afbeelding uit het vak keuze computer niet weg krijg. Deze afbeelding wordt wel keurig vervangen door de nieuwe afbeelding.
Om het probleempje te tackelen, heb ik er een knop "opnieuw" bijgemaakt, waardoor het programma weer opnieuw gaat draaien en dus alles schoonveegt. Maar ik ben niet tevreden met deze grove oplossing.
Hoe kan het simpeler?

Ciao,
Roberto.
Bijlagen
spr-game.zip
(26.49 KiB) 1200 keer gedownload
ForNext

Re: spr-spel

Berichtdoor Gordon » do apr 28, 2011 10:00 pm

Hallo Roberto,

Prima spel en goede listing.
Ik heb het even druk met het Amerikaanse contest
(de helpfile verbeteren)

Misschien kun je een zwart plaatje (of boxfilled black) op de plek
waar het plaatje van de computer staat plaatsen?

Super...

Gordon
Gordon
Site Admin

Berichtdoor glpape » zo mei 01, 2011 3:39 pm

glpape

Berichtdoor ForNext » ma mei 02, 2011 6:27 pm

Beste George,

Hartelijk dank voor je fijne reactie.
Ook ik was al in de weer geweest met “delsegment” en “redraw”, maar het onrustige beeld kon ook mij niet bekoren. Vandaar ook dat ik met het knipperende beeld als gevolg van de knop “opnieuw” naar het forum en Gordon ben gegaan voor een betere oplossing.
Een “black.bmp” had ik ook al klaar staan, maar zodra ik die er succesvol in plaatste, kreeg ik hem er niet meer uit. En dus kwam de keuze (bmp) van de computer achter die black.bmp te staan. Daarom staan al die “setfocus”-sen overal tussendoor als een wanhoopspoging die keuze zichtbaar te krijgen.

Die truc met “t$=space$(8);” kende ik nog niet. Maar nu ik weet – even de helpfile geraadpleegd – hoe het werkt, heb ik van die (8) zelfs (10) gemaakt. Lijnt nog mooier uit. En dat zie ik graag.

Nogmaals hartelijk dank voor al je (overige) verbeteringen.

Voor een goed begrip van de spelregels, bijgaand een vele malen simpeler uitgevoerde versie van “5-items” waarin de onderlinge relaties staan afgebeeld.

Ciao,
Roberto
Bijlagen
5-items.zip
(27.92 KiB) 1122 keer gedownload
ForNext

Berichtdoor glpape » vr mei 06, 2011 4:31 pm

glpape

Keer terug naar Leren programmeren met Liberty BASIC